onsdag 3. november 2010

Sukkersøt start

Woman asleep with diary
Senga og søvnen går i ett, det føles tidelig en sen søndag.
Noe søtt smelter i munnen min mens jeg tygger det og øynene er lukket med en sovende kropp
Da våkner tennenende og løper av gårde i vann, en stemme høres i bakgrunnen. Sola har stått opp og spist lunsj i den gode, lyse stemningen. Sengen varmer,  enda liggende. Mykt og varmt, søtt og deilig, bare nytelse en søndag morgen.
 Det gir mening. Jeg blar om til dypt vann der ord, setninger og avsnitt gir liv. En følelse av noe voksende inni meg nytes. Sukkertøyet, solskinnet gjennom vinduet, pusten min, ut, inn, ut.
Livet i cellene mine er den beste historien med lærdom og livets gave. Sløver i senga, sløvende fornøyd.
Senga mi, jeg er her enda, en fin morgen med deg har det vært, det skal du ha.

Bkl 07.03.10



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar